رنگ نمای ساختمان

Homeمحصولاترنگ نمای ساختمان

نما ویستاکالر 1536x1152 1

نیاوران (تهران)

rang nama

رنگ نمای ساختمان

قصر فیروززه1

برج قصر فیروزه

رنگ نمای ساختمان ویستا برپایه اکریلیک و ضدآب با کشسانی بالا و الاستیسیته به عنوان پوشش ساختمان های بتنی و سیمان سفید استفاده می شود که ساختمان را در مقابل رطوبت، گرما و سرما عایق می کند.رنگ نمای ساختمان ویستا از آن جمله محصولاتی است که هم باید ماندگاری بالایی داشته باشد هم عایق باشد و هم زیبایی فوق العاده. شرکت ویستاکالر در تولید رنگ نمای ساختمان استانداردهای بسیار بالایی را رعایت میکند. چنانچه شما عزیزان در جستجوی یک رنگ نمای فوق العاده هستید، می توانید با ما تماس حاصل نمایید و همچنین برای اجرای رنگ نمای ساختمان ویستا از اکیپ های اجرایی مجرب این شرکت استفاده نمائید.

ما پشنهاد می کنیم فیلم زیر را تماشا کنید تا با محصول ما بیشتر آشنا شوید.

انواع رنگ نما ساختمان :

با پیشرفت علم و فناوری رنگ مخصوص نمای ساختمان ویستا با توجه به جنس سطح محل اجرا، فرمولاسیون متفاوتی دارد. رنگ نمای سیمان، چوب، سنگ، آجر، فلز، سفال، نمای رومی، شیروانی و… با یکدیگر متفاوت هستند. با توجه به سطوح مختلف ساختمانی انواع مختلفی از رنگ نما وجود دارد که از بهترین آ‌ها می‌توانیم به رنگ نما الاستیک، رنگ نما اکریلیک، رنگ نما نیم الاستیک، رنگ نما اکریلیک مات، رنگ نما اکریلیک براق، رنگ نما پایه حلالی، رنگ تکسچر نما، کنیتکس نما، مینرال نمای ساختمان و رنگ عایق دیوار اشاره‌کنیم.

ویژگی رنگ نما

  • نمای ساختمان بیرونی‌ترین لایه ساختمان است که در مجاورت شرایط محیطی محل ساختمان می‌باشد به همین دلیل نمای ساختمان باید در برابر گرما، سرما، آلودگی و ضربه مقاوم است.
  • به دلیل بارش باران‌های شدید، باران اسیدی و تگرگ، رنگ مخصوص نمای ساختمان باید به‌گونه‌ای باشد که دچار پوسیدگی و خوردگی نشود.
  • رنگ نانو به دلیل اینکه بیرونی‌ترین لایه ساختمان است باید قابل شستشو باشد تا در صورت کثیفی نما  بتوان آن را به‌صورت کامل شست.
  • به دلیل قرارگیری ساختمان در معرض تابش مستقیم نور خورشید، رنگ مخصوص نمای ساختمان باید مقاومت بسیار بالایی در برابر تابش نور خورشید داشته باشد.
  • نشست یا فرسایش ساختمان پس از مدتی امری بسیار طبیعی است. در پی نشست ساختمان، نمای بیرونی ساختمان دچار ترک‌خوردگی می‌شود. درصورتی‌که رنگ مخصوص نما سیمانی بر روی سطح اعمال‌شده باشد، به دلیل داشتن خاصیت کشسانی از نمایان شدن ترک‌های سطح جلوگیری می‌کند.
  • رنگ نما ساختمان باید به‌گونه‌ای باشد که در برابر گرما و سرما، مقاومت بالایی داشته باشد به صورتی که در زمستان از نفوذ سرما به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند و در تابستان با رفلکس نور از گرم شدن ساختمان جلوگیری می‌کند.
  • رنگ نانو ویستا با ایجاد امکان تنفس برای لایه زیرین از طبلگی و بلند شدن رنگ جلوگیری می‌کند
IMG 20220817 WA0005
فول الاسیک

رنگ آمیزی نمای ساختمان:

کیفیت رنگ نما بیرونی ساختمان و نحوه نقاشی نمای ساختمان در مقایسه با رنگ داخل ساختمان بسیار متفاوت است. درصورتی‌که یکی از این ۲ اصل اساسی رنگ آمیزی نمای ساختمان کیفیت مناسبی نداشته باشد، رنگ ماندگاری موردنظر را نداشته و پس از مدتی دچار پوسیدگی و بلند شدگی می‌شود و درنهایت کیفیت موردنظر ازلحاظ مهندسی و پایداری برآورده نمی‌گردد. با توجه به انواع رنگ نما و جنس سطح، نحوه اجرا متفاوت است اما می‌توان به‌طورکلی مراحل ضروری برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان در نظر گرفت.

    1. ابتدا سطح موردنظر برای رنگ آمیزی را حتی‌الامکان از هرگونه کثیفی، گردوغبار، نقاط سست و پوک ، رنگ‌های پوسته شده و چربی پاک‌سازی کنید.
    2. با استفاده از دستگاه واتر جت تمام سطح را کاملاً شستشو می‌دهیم.
    3. با استفاده از بتونه مخصوص متناسب با جنس سطح، ترک‌ها، درزها و نقاط آسیب‌دیده نما را کاملاً ترمیم کنید.
    4. پس از خشک شدن کامل نمای ساختمان، پرایمر نفوذگر زیر کار را برای افزایش چسبندگی رنگ به نما و ماندگاری بیشتر رنگ با قلمو، غلتک یا دستگاه ایرلس بر روی سطح کار پاشش نمایید.
    5. لایه اول رنگ نما را با استفاده از قلمو، غلتک یا دستگاه ایرلس اجرا کنید.
    6. پس از خشک شدن عمقی لایه اول و گذشت حداقل ۵ ساعت لایه دوم رنگ نما نانو را اجرا نمایید.

با بررسی روش‌های مختلف برای اعمال رنگ نما بر روی نمای بیرونی ساختمان، استفاده از داربست به دلیل تسلط بیشتر مجریان برای ساختمان‌ها بهترین شیوه اجرا است. برای ساختمان‌های بیشتر از ۵ طبقه با برج‌ها استفاده از راپل یا کلایمر برای کاهش هزینه‌ها پیشنهاد می‌شود.