رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق

Homeمحصولاترنگ نمای ساختمانرنگ نمای ساختمان اکریلیک براق

acrilic barragh ready satl7 1

رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق

معرفی و كاربرد رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق:

رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق، برای رنگ‌آميزي سريع، زيبا و با دوام سطوح داخل و خارج ساختمان (گچ، سيمان، آجر، آردواز، ايرانيت‌های سيمانی، چوبی و…) استفاده می‌گردد. در رنگ‌های نمای ساختمان، رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق با كيفيت برتر دارای مقاومت بسيار خوبی در برابر سايش و شستشو بوده و پايداری مطلوبی در برابر نور خورشيد، نفوذ آب و مواد قليايي دارد، لذا جهت محيط‌های بيرون ساختمان، خصوصاً نمای ساختمان پيشنهاد می‌شود. سرعت خشک شدن بالا، سهولت اجرا و سازگاری با محيط زيست از ديگر مزايای اين رنگ می‌باشد. ALCO – ۳۱۰۵ يک فيلم زيبا و براق بر روی سطح مورد نظر ايجاد مي‌نمايد.

ویژگی های رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق:

  1. ۱۰۰% قابل شستشو.
  2. سرعت خشک شدن بالا.
  3. سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب.
  4. مقاومت فوق‌العاده رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق در برابر سايش
  5. مقاومت بالای رنگ اکریلیک براق در برابر اشعه خورشيد و نور ماوراء‌بنفش
  6. قدرت پوشانندگی بسیار عالی.
  7. بدون بوی نامطبوع.

مشخصات فنی (فام سفيد) در شرايط ۲۵ درجه سانتی گراد:

  • پوشش (تئوری): ۸ متر‌مربع بر ليتر
  • زمان خشك شدن عمقی: حداكثر ۳ ساعت
  • براقيت (تحت زاويه ۶۰ درجه): حداقل ۶۰
  • روش‌های اعمال: قلمو، غلتک و اسپری.

طریقه مصرف یا استعمال رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق:

  1. سطح مورد نظر را با آب شستشو داده تا گرد و خاك از سطح زدوده شود (در صورتيكه سطح شوره زده باشد بايد حتما با استفاده از برس تميز گردد). همچنين سطح مورد نظر قبل از رنگ‌آمیزی میبایستی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و چربی و حتی رنگ‌های قدیمی بوده تا زمانی‌که سطح قابل اعتماد حاصل شود. برای سطوح سیمانی از روش واترجت برای تمیز کردن سطح می‌توانید استفاده نمائيد و قبل از رنگ زدن، از خشک شدن کلی سطح مطمئن شوید.
  2. استفاده از پرایمر مخصوص رنگ نما، پیش از رنگ زدن پیشنهاد می‌شود. این پرایمر با نفوذ در ترک‌های سطحی و پر کردن سطوح متخلخل و با قدرت جذب زیاد، علاوه بر ایجاد چسبندگی بسیار عالی برای اعمال رنگ نهائی، پوشش و نیز پایداری رنگ را افزایش می‌دهد. این پرایمر جهت سطوح جاذب همانند سطوح گچ، سيمان، آجر، آردواز و ايرانيت‌های سيمانی پیشنهاد می‌گردد.
  3. رنگ اكريليک براق ویستا را با مقدار مناسب آب مخلوط نموده و بر روی سطح اعمال نمائید. میزان اختلاط آب به رنگ بستگی به درجه حرارت محیط، سطح زیرکار و نیز وسیله رنگ‌آمیزی دارد، ولی در شرایط نرمال رنگ‌آمیزی، میزان اختلاط آب به رنگ بر حسب درصد وزنی، با قلم مو ۴۰%، با غلتک ۳۰% و با پیستوله ۶۰% می‌باشد.
  4. دمای مناسب جهت اجرای رنگ بين ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد و فاصله زمانی بين اعمال لايه‌ها سه ساعت می‌باشد.
  5. جهت افزایش طول عمر و دوام بیشتر رنگ نما و نیز ایجاد سطحی با براقیت یا ماتی بالا و جلوه ای زیباتر، اعمال یک لایه از لاک واتربیس آکریلیک (ALCO-3112 , 3113 , 3114) بر روی رنگ نما پیشنهاد می‌گردد. استفاده از این لاک‌ها، بنا به میزان براقیت مورد نیاز تعریف می‌شود.

توصیه:

  1. قبل از استفاده رنگ اکریلیک براق، محتوای ظرف را خوب بهم بزنيد.
  2.  جهت اعمال، پیشنهاد می‌گردد از روش اسپری استفاده شود.
  3. استفاده از سيلر مخصوص رنگ نما قبل از اعمال رنگ پیشنهاد می‌شود.

نحوه شستشوی وسایل:

مواد ريخته شده بر روی زمين را با آب گرم و صابون فوراً تميز نمائيد. همچنين پس از اتمام كار، دست‌ها و ابزارآلات رنگ‌آميزی را با آب گرم و صابون بشوئيد. جهت جلوگيری از زنگ‌زدگی ابزار و تجهيزات رنگ آميزی، آنها را  با وايت اسپريت شستشو داده و فوراً خشک نمائيد.

نکات ایمنی و شرایط نگهداری رنگ نمای ساختمان اکریلیک براق:

  • محتویات ظرف را در محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمائید.
  • بعد از مصرف، درب ظرف را محکم ببندید.
  • از یخ زدگی رنگ جلوگیری شود.
  • توصیه می‌شود این محصول را حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ تولید مصرف نمائید.

سنباده کردن رنگ‌های قدیمی روغنی باعث ایجاد گرد و خاک و بخار سرب می‌شود که این بخار باعث آسیب رساندن به مغز و دیگر بافت‌های بدن به خصوص برای کودکان و زنان باردار می‌شود. برای کنترل کردن خطرات تماس با سرب و دیگر مواد خطرناک باید از تجهیزات محافظ مناسب مانند ماسک‌های تنفسی (مصوبه NIOSH) و لوازم مناسب استفاده گردد و پس از اتمام کار محیط را کاملا تمیز نمائید.