رنگ نما ساختمان اکریلیک نیمه براق

Homeمحصولاترنگ نمای ساختمانرنگ نما ساختمان اکریلیک نیمه ب...

acrilic barragh ready satl

رنگ نما ساختمان اکریلیک نیمه براق

معرفي و كاربرد:

براي رنگ آميزی سريع، زيبا و با دوام سطوح داخل و خارج ساختمان (گچ، سيمان، آجر، آردواز، ايرانيتهاي سيمانی، چوبی و …) استفاده می گردد. اين رنگ با كيفيت برتر دارای مقاومت بسيار خوبی در برابر سايش و شستشو بوده و پايداری مطلوبي در برابر نور خورشيد، نفوذ آب و مواد قليايی دارد، لذا جهت محيط‌های بيرون ساختمان، خصوصا نماي ساختمانها پيشنهاد می شود. سرعت خشك شدن بالا، سهولت اجرا و سازگاری با محيط زيست از ديگر مزايای اين رنگ می‌باشد.  يك فيلم زيبا و براق بر روی سطح مورد نظر ايجاد می‌نمايد.

ویژگی ها:

۱٫ ۱۰۰% قابل شستشو.
۲٫ سرعت خشک شدن بالا.
۳٫ سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب.
۴٫ مقاومت فوق العاده در برابر سايش
۵٫ مقاومت در برابر اشعه خورشيد و نور ماوراء بنفش
۶٫ قدرت پوشانندگی بسیار عالی.
۷٫ بدون بوی نامطبوع.

مشخصات فني (فام سفيد) در شرايط ۲۵ درجه سانتی گراد:

پوشش (تئوری): ۸ متر مربع بر ليتر

زمان خشك شدن عمقی: حداكثر ۳ ساعت
براقيت (تحت زاويه ۶۰ درجه): حداقل ۶۰
روش‌های اعمال: قلم مو، غلتك و اسپری.

طریقه مصرف یا استعمال:

  1.  سطح مورد نظر را با آب شستشو داده تا گرد و خاك از سطح زدوده شود (در صورتيكه سطح شوره زده باشد بايد حتما با استفاده از برس تميز گردد) همچنين سطح مورد نظر قبل از رنگ آمیزی می بایستی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و چربی و حتی رنگ‌های قدیمی بوده تا زمانیکه سطح قابل اعتماد حاصل شود. برای سطوح سیمانی از روش واترجت برای تمیز کردن سطح می توانید استفاده نمائيد و قبل از رنگ زدن، از خشک شدن کلی سطح مطمئن شوید.
  2.  استفاده از سيلر مخصوص رنگ نما، پیش از رنگ زدن پیشنهاد می شود. این سيلر با نفوذ در ترک های سطحی و پر کردن سطوح متخلخل و با قدرت جذب زیاد، علاوه بر ایجاد چسبندگی بسیار عالی برای اعمال رنگ نهائی، پوشش و نیز پایداری رنگ را افزایش میدهد. این سیلر جهت سطوح جاذب همانند سطوح گچ، سيمان، آجر، آردواز و ايرانيت هاي سيماني پیشنهاد میگردد.
  3.  رنگ آكريليك نیمه براق ویستا را با مقدار مناسب آب مخلوط نموده و بر روی سطح اعمال نمائید.
  4. میزان اختلاط آب به رنگ بستگی به درجه حرارت محیط، سطح زیر کار و نیز وسیله رنگ آمیزی دارد، ولی در شرایط نرمال رنگ آمیزی، میزان اختلاط آب به رنگ بر حسب درصد وزنی، با قلم مو ۴۰%، با غلتک ۳۰% و با پیستوله ۶۰% میباشد.
  5.  دماي مناسب جهت اجراي رنگ بين ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتيگراد و فاصله زماني بين اعمال لايه ها سه ساعت ميباشد.
  6.  جهت افزایش طول عمر و دوام بیشتر رنگ نما و نیز ایجاد سطحی با براقیت یا ماتی بالا و جلوه ای زیباتر، اعمال یک لایه از لاک واتر بیس آکریلیک بر روی رنگ نما پیشنهاد میگردد. استفاده از این لاکها، بنا به میزان براقیت مورد نیاز تعریف میشود.

توصیه:

  1. قبل از استفاده، محتوي ظرف را خوب بهم بزنيد.
  2. جهت اعمال، پیشنهاد میگردد از روش اسپري استفاده شود.
  3. استفاده از سيلر مخصوص رنگ نما قبل از اعمال رنگ پیشنهاد می شود.

نحوه شستشوی وسایل:

مواد ريخته شده بر روي زمين را با آب گرم و صابون فورا تميز نمائيد. همچنين پس از اتمام كار دستها و ابزارآلات رنگ آميزي را با آب گرم و صابون بشوئيد. جهت جلوگيري از زنگ زدگي ابزار و تجهيزات رنگ آميزي، آنها را  با وايت اسپريت شستشو داده و فورا خشك نمائيد.

نکات ایمنی و شرایط نگهداری:

محتویات ظرف را در محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمائید. بعد از مصرف، درب ظرف را محکم ببندید. از یخ زدگی رنگ جلوگیری شود. توصیه می شود این محصول را حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ تولید مصرف نمائید.
سنباده کردن رنگهای قدیمی روغنی باعث ایجاد گرد و خاک و بخار سرب میشود که این بخار باعث آسیب رساندن به مغز و دیگر بافتهای بدن به خصوص برای کودکان و زنان باردار میشود. برای کنترل کردن خطرات تماس با سرب و دیگر مواد خطرناک باید از تجهیزات محافظ مناسب مانند ماسکهای تنفسی (مصوبه NIOSH) و لوازم مناسب استفاده گردد و پس از اتمام کار محیط را کاملا تمیز نموده.