عکسهای_آیفن_2_624

الیاف فایبرگلاس چیست؟

الیاف فایبرگلاس

عنوان محبوب آن به پلاستیک تقویت شده با الیاف است ، اما همانطور که از نام آن پیداست ، برای ساخت آن ،ماده ای قوی از جنس فیبر و پلاستیک استفاده شده است. علاوه بر این ، از فیبر کربن ، پارچه ، شیشه غیر بافته ، بامبو و الیاف شاهدانه برای ساخت فایبرگلاس استفاده شده است.

بنابراین ، ماده دارای ویژگی های موادی است که برای ساخت آن ، استفاده می شود. به طور نمونه فیبر کربن یک ماده کامپوزیت است. در ابتدا ، این فیبر در ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم برای ایجاد کلاه ایمنی مورد استفاده قرار گرفت. پس از بازگشت از جنگ ، افراد یا GI ها شروع به آزمایش با آن کردند. آنها قایق ها ، قلاب های قایق ، قطعات بدنه خودرو و قایقهای بادبانی ایجاد کردند. از فایبر گلاس در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت و بدنه های قایق و بدنه خودرو که در دهه 50 و 60 ساخته شده اند ، اگر از این فیبر استفاده کرده باشند، ، تخریب آن به آسانی ممکن نیست.

 

کاربردهای فایبرگلاس چیست؟
از فایبرگلاس به دلیل توانایی مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی ، خوردگی و لغزش استفاده های بی شماری می شود. بیشتر از آن در صنعت های زیرین استفاده می شود.
صنعت آب آشامیدنی: این ماده در صنعت تولید آب بطری در خط بطری استفاده می شود تا بطری ها از خوردگی و لغزش جلوگیری شود.
الکترونیک: در موارد الکترونیکی از آنها برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی استفاده می شود.
اتومبیل: در ساخت اتومبیل های مختلف برای ایجاد بدنه آنها استفاده می شود زیرا آنها سفت و مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند.
نواحی مرطوب: فایبرگلاس دارای سطح رنده است. بنابراین در مناطق مرطوب و سطوح مرطوب استفاده می شود تا باعث ضد لغزش آنها شود و از خوردگی در امان بماند. به همین دلیل در اسکله ها استفاده می شود.
ساخت پالپ: این ماده به دلیل خاصیت ضد لغزش ، در ساخت خمیر کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.
شستشوی اتومبیل: به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن آن ، در شستن اتومبیل ها استفاده می شود که باعث می شد تا بدنه آنها روشن تر شود.
صنعت ساختمان: به دلیل خاصیت ضد زنگ زدگی ، مقاومت تنشی و دمایی بالا، آن را به صورت الیاف تهیه کرده و در بخش ایسولاسیون ساختمان برای عایق بندی پشت بام، سرویس بهداشتی، سالن ها و استخر ها به همراه عایق رطوبتی پلیمری یا عایق پایه سیمانی استفاده می شود.

 

بنابراین این چند مزیت و جزئیات اساسی شیشه فایبرگلاس است که می توانید در بخش های مختلف صنعتی از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید محصول الیاف مخصوص عایق را ببینید اینجا کلیک کنید

برچسب ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *