004

عایق رطوبتی پلیمری دیوار

یکی از مشکلات عمده ای که برای دیوار های یک ساختمان ممکن است پیش آید تخریب شدن توسط نم و رطوبت می باشد که گاهی باعث ایجاد مشکلات جدی وهزینه های بالا می شود.

 

برای خلاصی از ایجاد نم و رطوبت دیوار های یک ساختمان چندین روش متفاوت وجود دارد که از گذ شته تا به الان توانسته این مشکل را تا حدودی کنترل کند،مانند روش های سنتی قیرگونی یا ایزوگام که برای جلوگیری از ایجاد نم و رطوبت دیوار از تکنیک قیر و گونی یا عایق های از پیش ساخته استفاده می کردند .

 

روش عایق کاری جدید با استفاده از عایق رطوبتی نانو:

 

این نوععایق رطوبتی نسل جدید از مواد نانو پلیمری ساخته شده اند که پوشش های کاملا انعطاف پذیری هستند واز چسبندگی فوق العاده بالایی برخوردارند و قابل اجرا در تمام اجزای ساختمان هستند و بر روی تمامی سطوح آجری ،فلزی ،بتنی ،سیمانی ،گچی و… قابلیت اعمال دارند .

این عایق رطوبتی پلیمری دیوار کاملا در برابر آب و رطوبت عایق است وبه دلیل خاصیت کشسانی که دارد هیچ گونه ترکی در سطح آن ایجاد نمی شود .

عایق رطوبتی دیوار باران گیر ویستااز طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و 10سال ضمانت نامه کتبی به آن تعلق می گیرد .

عایق رطوبتی دیوار باران گیر ویستابه دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد می تواند نیاز های مشتریان عزیز را هم به عنوانرنگ دیوار هم به عنوان عایق رطوبتی مرتفع کند و استفاده از این نوع علاوه بر این که معایب عایق های سنتی پیشین را ندارند با رنگ بندی متنوع خود باعث زیبا سازی ساختمان و نیز محیط شهری می شوند.

این نوععایق رطوبتی دیوار هیچگونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و در برابر مواد اسیدی وبازی کاملا عایق است .

این عایق رطوبتی دیوار بر اساس تکنولوژی های مدرن ساخته شده و با ویژگی هایی نظیر نصب آسان, هزینه اندک و طول عمر بالا نسبت به سایر عایق ها برتری دارد.

عایق رطوبتی دیوار باران گیر در برابر اشعه مارابنفش و نور خورشید مقاوم هستند.

از مزایای این عایق رطوبتی نانواین است که چون به صورت مایع است کاملا در کنج ها و کناره ها و اتصالات قابل اجرا شدن است.

در مناطق شمالی کشورمان که رطوبت هوا زیاد وباران زیاد می بارد عایق رطوبتی دیوار باران گیر ویستا گزینه بسیار مناسبی برای آنان محسوب می شود .

رنگ عایق رطوبتی دیوار باران گیر ویستا خود تمیز شونده هستند و به هیچ عنوان آلودگی را به خود جذب نمی کنند.

معایب عایق سنتی نسبت به عایق های نانو پلیمری جدید:

 

عایق کاری با قیرگونی :

 

این روش معایبی داشت که متاسفانه علاوه بر این مشکل نم دیوار را بطور ریشه ای حل نمی کرد و باعث آلودگی محیط زیست می شد دوام کمتر و مشکلات متعدد بسیاری نیز داشت.

همچنین در فصل های گرم سال در مناطق خاصی نظیر مناطق گرمسیر از تکنیک قیر گونی نمی شد استفاده کرد زیرا بطور معمول قیر با حرارت شروع اب شدن و ایجاد مشکل می کرد .

در فصول سرد نیز مشکلاتی به همراه داشت به دلیل اینکه در فصول سرد نفوذ رطوبت وسرما در بین فاصله ها و درزها موجود در لایه ها با یخ زدن باعث ترک خوردن عایق می شد.

استفاده از عایق سنتی قیر گونی شکل و جلوه نامناسبی را به ساختمان و محیط شهرمان القا می کرد و منظره نامناسبی را ایجاد می کرد .

 

عایق کاری با ایزو گام :

 

روش بعدی عایق کاری برای رفع نم ورطوبت که با اصلاح جزئی معایب روش قیرگونی وبا استفاده از تکنولوژِی اندک در کارخانه تولید می شد استفاده از ایزوگام بود که رول های عایق از پیش ساخته شده بودند که با استفاده از حرارت به سطح کار می چسبیدند .

اما متاسفانه این روش نیز از معایبی برخوردار بود و آن طول عمر کم این روش عایق کاری بود که پس از مدتی خشک شکننده می شد و باعث شکستی و خورد شدن ایزوگام می گردید.

یکی دیگر از معایب این عایق این بود که در تمام قسمتهای ساختمان و در همه موارد کاربرد نداشت در قسمت های مسطحقابل استفاده بود و همچنین در برابر اشعه ماورابنفش شروع به تجزیه شدن و از بین رفتن می کرد .

برچسب ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *