6321 202146 19737

عایق رطوبتی پایه قیری ویستا را می توان پوششی برای پشت بام، ترمیم ایزوگام ، سرویس بهداشتیو حمام،استخرو غیره ،ازجمله مکان هایی که عایق بندی حتما باید در آن ها انجام شود. نفوذ رطوبت در ساختمان می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند زنگ زدن فلزات ،رشد کپک و قارچ ها، یخ زدگی سازه ها و…شود. این محصول در عایقکاری رطوبتی کلیه سطوح ساختمانی شامل سقف های مسطح و شیب دار، دیوارسرویس های بهداشتی و آشپزخانه،پی ساختمان ،استخرو آب نماو غیره کاربرد دارد.بطور کلی استفاده از عایق رطوبتی در تمامی مکان هایی که در معرض آب قراردارند الزامی است.

طول عمر ایده‌ آل عایق‌ های رطوبتی قیری با توجه به شرایط درست نگهداری از آنها و همچنین نحوه صحیح اجرای این عایق ‌های رطوبتی بین ۱۰ تا ۱۵ سال بوده و در بدترین حالت بین ۵ تا ۷ سال دارای دوام و طول عمر باشند. قیمت عایق‌ های رطوبتی قیری نسبت‌ به کیفیت این عایق‌ ها، نوع شرکت تولید کننده، وزن و ضخامت آنها متفاوت بوده و نمی ‌توان هزینه مشخص و دقیقی را برای آنها تعیین نمود.

iranizogam31
unnamed 2 800x600 palecy97bo3z7i7doht2e1hswinwje6wpus1mr1dv4

ویژگی ‌های عایق ‌های رطوبتی قیری

از عایق‌ های رطوبتی قیری می ‌توان جهت عایق ‌بندی سطوحی ازجمله سازه ‌های آهنی و فولادی و کف ‌های بتنی استفاده نمود.

عایق‌ های رطوبتی قیری به‌ صورت پیش‌ ساخته در دسترس بوده و به‌ همین دلیل نیازی به اضافه کردن رقیق ‌کننده و یا تینر نخواهند داشت که این ویژگی سبب می‌ شود که حد استاندارد محلول‌ های رقیق ‌کننده حفظ شود.

قدرت چسبندگی عایق‌ های رطوبتی قیری بسیار بالا بوده و پس‌ از خشک شدن، لایه ‌ای کاملاً ضدآب و با پایداری بالا را تشکیل می ‌دهد. همچنین طول عمر این عایق ‌ها بسیار بالا بوده و در مقابل از قیمت بسیار مقرون‌ به‌ صرفه ای برخوردار می ‌باشند.

این نوع از محصول را می ‌توان به دلیل قیمت مناسب آن‌ ها جهت عایق‌ بندی پروژه‌ های بسیار وسیع و گسترده نیز استفاده نمود. عایق ‌های رطوبتی قیری محصولی بسیار مناسب و باکیفیت جهت جلوگیری از رطوبت حاصل از نشت مایعات و همچنین بخارات حاصل از تبخیر سیالات به داخل سازه می ‌باشد.

سطح پوشش ‌دهی عایق ‌های رطوبتی قیری بسیار بالا و وسیع بوده به‌ طوری ‌که شما می ‌توانید با حداقل مقدار، یک مساحت حداکثری را رنگ ‌آمیزی کنید. اما در مقایسه، جهت عایق ‌بندی سطوح فلزی و (همچنین سطح های بتنی مسطح و هموار، مقدار مصرف مساوی با ۱۰ مترمربع به‌ ازای هر لیتر محلول قیری است).

عایق‌ های رطوبتی قیری در کارخانجات در حجم‌ های متنوعی جهت پاسخ‌ گویی به نیازهای متفاوت ساختمان‌ سازی ساخته و تولید می‌ شوند. حجم تولید شده این عایق‌ های رطوبتی از ۱۰  و ۲۰ کیلویی بوده که پس‌ از آماده‌ سازی روانه بازار جهت فروش می‌ شوند.

یکی دیگر از ویژگی ‌های عایق ‌های رطوبتی قیری، علاوه ‌بر خاصیت آب گریز بودن آنها، مقاومت شیمیایی بالای آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش uv است که به‌ خوبی و به‌ طور کامل انسجام و شکل اولیه خود را حفظ می ‌نمایند.

زمانیکه این عایق ها با پلیمرهای رنگی دیگر مخلوط و ترکیب می ‌شوند، به عایق ‌های رطوبتی همه‌ کاره تبدیل می ‌شوند که علاوه‌ بر کاربرد آنها در سطح زمین، می ‌توان از آنها جهت عایق‌ بندی سطوح زیرزمینی مانند خوردگی و فرسایش ناشی از رطوبت نیز استفاده نمود.

 

نکات نصب عایق‌ بندی قیری

قبل از عایق ‌کاری سطوح توسط این نوع، بهتر است که جهت افزایش چسبندگی سطح موردنظر را از هرگونه آلودگی، کثیفی، زنگ‌ زدگی، چربی و غیره پا کرده و پس‌ از شستشوی کامل محیط، سطح را به ‌طور کامل خشک نمایید.

همچنین سطوح فلزی نیز باید قبل از شستشو توسط برس‌ های سیمی و به صورت دستی یا با وایربرس با فرز زنگ زدگیها را از سطح تمیز نمایید.

مقدار مصرف: هر یک کیلوگرم از این محصول برای پوشش۱.۵ الی۳ مترمربع قابل استفاده می‌‏باشد. البته با توجه به شرایط موجود و در صورت وجود ناهمواری‌‏های سطحی، میزان مصرف قابل افزایش می‌‏باشد.

نحوه اجرا: این محصول را به وسیله قلم‌مو و یا اسپری و یا غلتک بر روی سطح مورد نظر اعمال کنید. برای اجرای لایه دوم می‌بایست ۸ الی ۱۲ ساعت پس از اجرای مرحله اول صبر نمود تا سطح اعمال شده لایه اول، آمادگی لازم جهت چسبندگی مناسب با لایه دوم را بدست آورد. لایه دوم را عمود بر لایه اول، روی سطح کار اجرا کنید (در صورت اعمال ملات بتنی روی لایه دوم بهتر است این لایه به صورت زبر و مخلوط کردن آن با مقداری ماسه و یا پاشیدن ماسه روی آن اجرا گردد). زمان خشک‏ شدن در دمای بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد، حداکثر ۸ الی ۱۲ ساعت و زمان بهره‌برداری کامل از سطح حدود ۲۴ ساعت می‏باشد. البته این مدت با شرایط آب و هوایی منطقه متغیر است.

9