2

شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران با بیش از نیم‌قرن تجربه در حوزه واردات و صادرات در شهر بندرعباس مشغول به فعالیت است.

این پروژه با متراژ 27000 متر اجرا گردید. ورق ساندویچ پانل سقفی سوله‌های شرکت کشتیرانی به دلیل قرارگیری در شرایط آب و هوایی شرجی و خاص بندرعباس پس از مدتی دچار زنگ‌زدگی شدند. این شرکت برای رفع این مشکل از ایزوگام برای آب‌بندی و رفع زنگ‌زدگی استفاده کرد.

vista2

ایزوگام در سال‌های ابتدایی باعث آب‌بندی سطوح گردید اما پس از مدتی که رطوبت به داخل سوله‌ها نفوذ کرد. به دلیل ترکیبات نفتی موجود در ایزوگام، این محصول ساندویچ پانل گالوانیزه سطح زیرین خود را خورده و باعث پوسیدگی کامل ورق‌ها شده است.

vista 1

اولین روش برای رفع خوردگی و پوسیدگی‌های سطح ورق ساندویچ پانل ، استفاده از ورق گالوانیزه جدید برای قسمت‌های پوسیده بود. این روش به دلیل بالا رفتن روزبه‌روز قیمت آهن در بازار اصلاً مقرون‌به‌صرفه نبوده و علاوه بر قیمت سقف ساندویچ پانل، قیمت نصب آن نیز بسیار زیاد است. پس از اجرا این روش مجدداً موضوع آب‌بندی و جلوگیری از پوسیدگی ورق‌ها نیز وجود دارد.

روش دوم یا بهترین روش عایق‌بندی ورق‌ها استفاده از عایق رطوبتی مخصوص ساندویچ پانل است. این عایق رطوبتی محصولی همانند رنگ است که بر روی ساندویچ پانل سقفی اجرا می‌شود که پوسیده شدن و زنگ زدن ورق‌ها جلوگیری می‌کند. این محصول علاوه بر قیمت بسیار پایین نسبت به آهن در متریال و اجرا طول عمر بسیار بالایی دارد و به‌نوعی تنها عایق رطوبتی و حرارتی برای ساندویچ پانل است.

Share