epoxy-flooring-industrial-plant

کفپوش اپوکسی و کاربردهای آن

کفپوش اپوکسی چیست؟ هزینه آن چقدر است؟ در کجا کاربرد دارد؟ آیا احتیاج به مشورت دارید؟ پاسخ به این سوالات و دیگر موارد مربوط به اپوکسی را در ادامه این مطلب میتوانید پیدا کنید.

اپوکسی در واقع اصطلاحی برای نشان دادن یک کلاس از مواد خاص است و در ادامه توضیحات بسیار کامل و کاربردی در مورد اپوکسی و نحوه اجرای آن خواهیم داد.

 

انواع سیستم های کفپوش اپوکسی صنعتی در کجا استفاده می شود؟

اپوکسی “سیستمی” بر اساس ترکیب رزین ها و سخت کننده ها است. هنگامی که با هم مخلوط می شوند، رزین و سخت کننده به صورت شیمیایی واکنش نشان می دهند تا یک ماده پلاستیکی سفت و سخت ایجاد کنند. مواد نهایی قوی، بادوام، مقاوم، و به صورت صفح های بسیار خوب با لایه های پایه بیشتر است. کفپوش اپوکسی بسیار قوی است که اغلب در مناطق پرتردد مانند محیط های صنعتی، بیمارستان ها و یا اماکن ورزشی استفاده می شود.

 

انواع سیستم های کفپوش اپوکسی

اگر تا به حال به دنبال یک گزینه و ارزان و در ضمن با دوام برای نگهداری بخش صنعتی بوده اید، ما مطمئن هستیم. راه حل مناسب برای شما کفپوش اپوکسی است. در صنایع مختلف ((Performance Industrial، ما بیش از 30 سیستم کفپوش اپوکسی و صنعتی مختلف ارائه می دهیم. اگر شما در جستجوی یک مطلب آموزشی دریاره اپوکسی هستید یا این که میخواهید پروژه ای سفارش دهید یا هنوز مردد هستید و قصد مشورت درباره بخش صنعتی خود هستید. توجه شما را به ادامه مطلب جلب میکنم:

 

کفپوش اپوکسی مسطح (Self-leveling)

اپوکسی سطح خود را بر روی سطوح بتنی جدید، قدیمی، ترک خورده یا آسیب دیده اعمال می کند تا سطحی صاف، بدون درز و با دوام ایجاد گردد و با این کفپوش کف نگهداری شود. اگر مایل هستید بیشتر در مورد مولفه های اپوکسی بدانید این مقاله را نیز از دست ندهید. کفپوش های اپوکسی نیز در رنگ های مختلف موجود است. از این رنگ ها برای ساخت طرح های تزئینی نیز استفاده می شود، الگوهای تردد را مشخص می کنند یا مناطق صنعتی را در محیط های صنعتی برجسته می کنند. این سیستم هنگامی که شما نیاز به تجدید نظر در زیبایی مکان و یا جهت موارد سایش، شیمیایی، گرما و یا لغزش استفاده می شود.


از این مدل کفپوش های اپوکسی در کجا می توان استفاده کرد؟

اماکن تولید، انبارها، نمایشگاه ها، گاراژهای تجاری، آشپزخانه ها، انبارهای هواپیما، اماکن ورزشی و غیره.

 

epoxy flooring and coating scaled

 

کفپوش ملات اپوکسی:

این نوع کفپوش فوق العاده سخت می باشد، این قوی ترین سیستم کفپوش اپوکسی در دسترس است. این سیستم با کیفیت بالا ساخته شده و با 100٪ مواد جامد اپوکسی و ماسه خرد شده و یا شن و ماسه کوارتز ساخته شده است و سپس به کار می رود. این نوع سیستم های خمیری بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند. این سیستم همچنین به دلیل فرایند ساخت و ساز آن، در تعمیر کف های قدیمی موثر است.


ما از از این نوع کفپوش در چه مکانهایی استفاده کرده ایم؟

کارخانه های تولیدی، اتاق های مکانیکی، انبارها، آشپزخانه های تجاری، رستوران ها، گاراژ ها، و مناطق خدماتی که تجهیزات سنگین مانند لیفتراک ها در مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش کوارتز پر شده اپوکسی:

سیستم های کفپوش کوارتز اپوکسی ترکیبی از رزین اپوکسی با رزین زیاد و با عملکرد بالا با دانه های کوارتز رنگی است. نتیجه این موارد یک سطح چند منظوره است که تزئینی، بهداشتی، مقاوم در برابر لغزش، و استثنایی و با دوام است.


در کجا از این نوع کفپوش استفاده کرده ایم؟

اتاق های بسته، دستشویی، مدارس، کافه تریا، نمایشگاه ها، امکان تولید نور، سالن مناسبت ها، دفاتر و موارد دیگر.

 

کفپوش اپوکسی ضد استاتیک:

کف مقاوم در برابر (ESD) یا شارژ الکترواستاتیک، (ESD) می تواند در اکثر محیط های کاری بسیار خطرناک باشد. کفپوش اپوکسی ضد استاتیک به کاهش خطرات استاتیک کمک می کند. این سیستم کفپوش معمولا حاوی مواد رسانایی است که برق الکتریکی را به منظور تخلیه زمین یا پاشیدن هر پتانسیل تخلیه شدنی احتمالی تجمع می دهد. این نوه کفپوش در محیط هایی که حاوی مواد قابل اشتعال باشد بسیار توصیه می شود.


مکانهایی که از این نوع کفپوش استفاده می کنیم؟

اماکن بهداشتی، تجهیزات الکترونیکی، شیمیایی و یا تولیدات دارویی؛ مناطقی که از گازهای قابل اشتعال یا مایعات استفاده می کنند یا خطر گرد و غبار قابل اشتعال را دارند.

epoxy anti static

 

کفپوش اپوکسی (پوسته پوسته شده) Flake:

سیستم کفپوش فلیک زمانی ساخته می شود که تراشه ها یا پوسته های رنگی درون اپوکسی قرار می گیرند تا سطوح پر جنب و جوش، چند منظوره، بدون درز و انعطاف پذیر ایجاد شوند. تراشه ها نه تنها عامل زیبایی می گردند، بلکه سطح کمی خشن آن نیز موجب کاهش صافی زیاد و کاهش سرخوردگی بر روی سطح می شود. پوسته ها در انواع مختلفی از رنگ ها، سبک ها، بافت ها و اندازه ها موجود می باشند و می توانند به ترکیبی از انتخاب شما مرتبط شوند.


مکانهایی که از این نوع کفپوش استفاده می کنیم؟

آشپزخانه های تجاری، اتاق های بسته، سالن های ورزشی، نمایشگاه های خودرو، کلینیک های دامپزشکی، اماکن شستشوی البسه و غیره.

 

بسترها و پوشش ها:

گاهی اوقات زمانی که مشتریان ما اپوکسی بخواهند، متوجه می شویم که راه حل صنعتی متفاوتی موجود است. و معمولا ما ممکن است به استفاده از عایق پلیمری ویستا توصیه نمائیم.

 

خلاصه:

اپوکسی یک راه حل منحصر به فرد است، زیرا نه تنها فوق العاده عملی است، بلکه مواد مورد استفاده در آن، برای کاربرد های تقریبا بدون محدوده انعطاف پذیر است. بسته به این که آیا شما نیاز به ورودی زیبا در لابی هتل خود یا ایجاد یک کف انبار مقاوم در برابر آتش دارید، یک سیستم اپوکسی برای شما وجود دارد.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *